Handelsbetingelser
1. Anvendelse
1.1 Anvendelse. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle aftaler indgået med Nspires, CVR-nummer 44510707
2. Aftalegrundlag
2.1 Aftalegrundlag. Betingelserne udgør sammen med Nspires tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af produkter og ydelser til kunden (”Aftalegrundlaget”).
2.2 Ændringer og tillæg. Ændringer af og tillæg til aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
3. Produkter og ydelser
3.1 Produkter. Produkter, som Nspire sælger og leverer til kunden, overholder dansk lovgivning ved leveringen. Hvis kunden har sendt materiale som er ulovligt, for eksempel billeder som kunden ikke har rettighederne til, er Nspire ikke ansvarlig herfor. Ligeledes er Nspire ikke ansvarlig for webdesign og funktionaliteter som bliver udarbejdet efter kundens ønsker, og som evt. viser sig at krænke en anden virksomheds digitale løsning.
3.2 Ansvarsfraskrivelse og begrænsninger
Nspire leverer udelukkende rådgivning og konsulentydelser. Vi kan ikke stilles til ansvar for:
- Tab af omsætning eller indtjening som følge af vores rådgivning eller implementerede løsninger
- Fakturaer, gebyrer eller omkostninger fra tredjepartssoftware eller -tjenester, der måtte opstå som resultat af vores arbejde
- Ændringer i softwarelicenser, abonnementsomkostninger eller andre løbende udgifter relateret til anbefalede systemer
- Direkte, indirekte eller følgeskader af enhver art
Det er kundens eget ansvar at:
- Vurdere og godkende alle anbefalinger før implementering
- Forstå omkostningsstrukturen for foreslåede løsninger
- Træffe informerede beslutninger om softwarevalg og investeringer
- Sikre tilstrækkelig backup og risikostyring
Vores rolle er at rådgive og vejlede – den endelige beslutning og det fulde ansvar for implementering og konsekvenser ligger hos kunden.
3.3 Ydelser. Tilknyttede ydelser, som Virksomheden sælger og leverer til kunden, i forbindelse med salg og levering af produkter ydelser udføres korrekt og overholder dansk lovgivning ved leveringen.
3.4 Logo udarbejdelse. Indenfor den angivne pris tilbydes der 2 revideringer af logo før færdig leveret.
3.5 Design. Vi arbejder frem mod et forside design, som viser stilen og look&feel. Når forside designet er leveret starter arbejdet med undersiderne. Herefter kan der kun foretage mindre ændringer til designet af forsiden.
3.6 Nspire er uden ansvar for tab som lides ved direkte, indirekte skader eller som følgeskader.
4. Pris og betaling
4.1 Pris. Prisen for produkter og tilknyttede ydelser følger Nspires gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Nspire bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.
4.2 Betaling. Kunden skal betale alle fakturaer for produkter og tilknyttede ydelser senest 30 dage efter fakturaens datering, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
4.3 Hosting & Support. Specielt for fornyelse af hosting & support gælder, at de altid fornyes for en 12 måneders periode. Ved opsigelse midt i perioden ydes ingen refusion for resterende del af perioden. Opsigelse af hosting & support ydelser skal senest ske 14 dage før udløb af indeværende periode.
4.4 Fakturering. Fakturering af hjemeside og webhotel sker umiddelbart efter præsentation af udarbejdet hjemmeside. Lundhjemmesider forbeholder
sig ret til at fakturere, såfremt materiale til den grafiske udarbejdelse af hjemmesiden ikke er fremsendt fra kunden senest 14 dage efter accept af aftalen.
5. Forsinket betaling
5.1 Rente. Hvis kunden undlader at betale en faktura for produkter eller tilknyttede ydelser rettidigt af årsager, som Nspire er uden ansvar for, har Nspire ret til rente af det forfaldne beløb på 4 procent pr. påbegyndt måned fra forfaldstid og til betaling sker samt et rykkergebyr på 100 kr.
5.2 Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for produkter eller tilknyttede ydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Nspire, har Nspire ud over rente efter pkt. 5.1 ret til at: (I) ophæve salget af de produkter og/eller tilknyttede ydelser, som forsinkelsen vedrører, (II) ophæve salget af produkter og/eller tilknyttede ydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (III) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
5.3 Ved enhver forsinkelse af betalinger forbeholder Nspire sig retten til at lukke adgang til både hjemmeside, webshop og administrationsmodul indtil Nspires tilgodehavende er betalt.
6. Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
6.1 Tilbud. Nspires tilbud er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Nspire i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Nspire, medmindre Nspire meddeler kunden andet.
6.2 Ordrer. Kunden skal sende ordrer på produkter og/eller tilknyttede ydelser til Nspire skriftligt.
6.3 Ordrebekræftelser. Nspire tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre på produkter og/eller tilknyttede ydelser til kunden skriftligt senest 2 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde Nspire.
6.4 Ændring af ordrer. Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på produkter og/eller tilknyttede ydelser uden Nspires skriftlige accept.
6.5 Uoverensstemmende vilkår. Hvis Nspires bekræftelse af en ordre på produkter og/eller tilknyttede ydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Nspire skriftligt senest 2 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
7. Immaterielle rettigheder
7.1 Ejendomsret. Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder vedrørende produkter og tilknyttede ydelser, herunder design, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører Nspire indtil kunden har betalt. Ved betalingen tilhører den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder kunden.
8. Fortrolighed
8.1 Videregivelse og brug. Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge Nspires erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentligt tilgængelige.
8.2 Varighed. Kundens forpligtelser efter pkt. 8.1, gælder under parternes samhandel og uden tidsbegrænsning efter samhandlens ophør uanset årsagen til ophøret.
9. Link
9.1 Link. Ved bekræftelse af en aftale mellem Nspire og kunden, giver kunden samtidig Nspire lov til at tilføje følgende i bunden af kundes hjemmeside: Webdesign af: Nspire.
10. Fortrydelsesret & opsigelse
10.1 Fortrydelsesret. Ved bekræftelse af en aftale mellem Nspire og kunden, har kunden ingen fortrydelsesret.
10.2 Opsigelse af samarbejde. Hvis kunden ønsker at samarbejdet skal stoppe efter at en aftale er indgået og bekræftet mellem Nspire og kunden, er kunden forpligtet til at betale det antal timer Nspire har brugt på udarbejdelse af produktet/ydelsen, dog mindst 50 procent af den aftalte pris. Kunden kan altid få dokumenteret det timetal der er blevet brugt på opgaven, hvorfor fastsættelse af timeantallet ikke er til diskussion.
10.3 Alle ydelser skal opsiges inden den 15 i indeværende måned. Opsigelse efter denne frist påløber en ny måned med ydelsen.
10.4 Hosting løber i 12 måneder adgangen. Opsiges hostingydelsen ikke rettidig, fornyes hostingperioden med 12 måneder.
11. Endeligt produkt/ydelse
11.1 Gennemgang af siden. Ved levering af produkter/ydelser, skal kunden kigge disse igennem, og straks meddele Nspire, hvis der er mangler eller fejl. Hvis dette ikke meddeles til Nspire inden 14 dage efter leveringsdatoen, er Nspire ikke forpligtet til at udbede disse fejl/mangler.
12. Cookie – og privatlivspolitik
Nspire benytter Cookies. Nspires privatlivspolitik findes her, og ved indgåelse af samarbjede er kunden indforstået med denne politik.